.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طلاق توافقی 74 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز بهزیستی
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به ارجاع 7 هزار و 29 پرونده طلاق در سال گذشته از دادگستری به مراکز بهزیستی، گفت: 74 درصد این پرونده‌های ارجاعی از نوع طلاق توافقی بوده است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرانلاین، سید سعید آرام در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت، علاوه بر مسایل جسمانی مسایل روحی، روانی هم مورد توجه است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در ایجاد سلامت اجتماعی دارای فعالیت گسترده‌ای است.
مدیر کل بهزیستی مازندران به اجرای طرح بشر برای پیشگیری از طلاق اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه اجرای این طرح با قوه قضایه امضاء شده که از اواخر شهریور ماه در استان اجرایی می شود.
آرام ادامه داد: با توجه به مطالعاتی که در بحث طلاق از سوی محققین و کارشناسان انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بسته کامل آموزش مهارت زندگی را در مقاطع مختلف آموزش دهیم.
وی با بیان اینکه عدم مهارت در زندگی موجب طلاق می شود، اظهار کرد: طلاق نتیجه یک اختلاف در طول دوره زندگی نیست بلکه به دلیل نبود آموزش‌هایی است که باید قبل از و بعد از ازدواج و دوره عقد صورت می‌گرفته است.


مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: تا سال گذشته 15 مرکز کاهش طلاق دولتی در استان داشته ایم که با اجرای طرح بشیر با ورود مراکز مشاوره غیر دولتی برای کاهش طلاق به 40 مرکز افزایش یافت.
آرام ادامه داد: تمامی پرونده‌های دادگستری به مراکز طلاق سازمان بهزیستی برای خدمات مددکاری و مشاوره ارجاع داده می شود .
وی با بیان اینکه در گذشته پرونده‌های طلاق توافقی به بهزیستی ارجاع داده می شد، گفت: با اجرای طرح بشیر تمامی پرونده‌هایی که به دادگاه خانواده ارایه می‌شود به مراکز کاهش طلاق ارجاع داده می‌شود.
مدیر کل بهزیستی مازندران اظهار کرد: هر مسئله‌ای که بنیان خانواده را تضعیف می‌کند به مراکز کاهش طلاق ارجاع داده می شود تا آگاهی کافی به خانواده‌ها داده شود.
آرام افزود: در طرح بشیر برای افراد مطلقه جهت توانمندسازی این افراد مشاوره‌هایی صورت خواهد گرفت و امکان ازدواج مجدد برای آنها فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 7 هزار و 29 پرونده طلاق از طریق دادگستری به مراکز بهزیستی ارجاع داده شده است گفت: 74 درصد پرونده های ارجاعی به مراکز بهزیستی طلاق توافقی بوده است.
مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: 20 درصد مراجعات طلاق توافقی از سوی بانوان و 6 درصد از سوی آقایان بوده است.
آرام  خاطرنشان کرد: از 7 هزار و 29 پرونده طلاق ارجاع شده به مراکز بهزیستی 50 درصد بیش از 5 سال زندگی مشترک، 20 درصد یک تا سه سال زندگی مشتر و 15 درصد دوره عقد و کمتر از یکسال زندگی مشترک بوده است.
وی تصریح کرد: 40 درصد زنانی که پرونده‌های آنان به مراکز طلاق بهزیستی ارجاع داده شده است زیر 20 سال سن، 50 درصد 20 تا 30 سال سن و 10 درصد بالای 30 سال سن بوده است.
مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: 72 درصد مردانی که پرونده های آنان به مراکز طلاق ارجاع داده شده است 20 تا 30 سال سن، 10 درصد 20 سال سن و مابقی بالای 30 سال سن بوده است.
آرام افزود: در زنان 10 درصد ازدواج‌ها اجباری و 90 درصد اختیار و در مردان 96 درصد اختیاری و 10 درصد اجباری بوده است.
وی گفت: در طلاق‌های صورت گرفته  25 درصد زنان والدینشان رضایت از ازدواج آنان نداشته و در مردان 19 درصد عدم رضایت والدین بوده است.
مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: 55 درصد افراد مراجعه کننده برای طلاق دارای سابقه آشنایی قبل از ازدواج بودند.
 آرام اظهار کرد: برای مراجعه کنندگان طلاق 22 هزار جلسه روان شناسی، 18هزار جلسه مددکاری، یک هزار و 700 جلسه حقوقی و  200 جلسه آموزشی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: 800 پرونده طلاق خانواده به سازش تبدیل شده است.
مدیر کل بهزیستی مازندران یادآور شد: برای اولین بار در کشور کودکان خیابانی و کار از طریق  سازمان‌های مردم نهاد وارد کار شدند که تاثیرگذاری خوبی داشته است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.